Nyhedsartikel

200 dage med TalentLab

I denne uge rundede TalentLab 200 dage. I 200 udsendelser har Radio4’s TalentLab dermed hjulpet over 50 danske fritidspodcasts frem, og mere end 200 danske stemmer er blevet delt i programmet.

Det blev fejret i mandagens program, hvor anden time var dedikeret til et tilbageblik på begyndelsen, det gode samarbejde med de danske studenterradioer, på historiegenren og afrundet med god blanding af samtalepodcasts.

Hør udsendelsen her:

TalentLab består, udover programmet, også af et podcast-udviklingsforløb, som både byder på feedback og sparring, netværksarbejde, og i de første dage af marts kunne vi også invitere til den første podcastworkshop.

Her deltog en række af de podcasts, som TalentLab har været med til at dele og udvikle på. Workshoppen bød på to dages undervisning i podcastmediet, værtsrollen og godt samarbejde på tværs af genre, landsdele og aldre.

Både studenterradioer, uddannelsesinstitutioner og private amatører kan blive en del af TalentLab, der er sat i verden for at fremme lyst og evne til radioproduktion i Danmark. Læs mere her.

Læs også

01.12.23

PLO freder forgyldt vagtlæge efter intern undersøgelse

PLO-Nordjylland har på baggrund af en intern undersøgelse fredet en vagtlæge, der har tjent 2,4 millioner kroner på videokonsultationer. Politikere retter kritik af forløbet.   PLO freder forgyldt vagtlæge i Region Nordjylland, efter at lægernes fagforening selv har foretaget en undersøgelse af, om én vagtlæge har misbrugt det højere honorar for videokonsultationer.   Undersøgelsen blev…

Læs mere
30.11.23

Meny stopper salg af truede ål

Det er ikke længere muligt at fiske en ål op fra køledisken i dagligvarebutikken MENY. Dagligvarekoncernen Dagrofa bekræfter nemlig over for Radio4, at man har droppet salget af ål. – Det er korrekt, at vi har besluttet at stoppe med salg af ål i MENY, konstaterer Dagrofa og tilføjer: – MENY består delvis af Dagrofa-ejede…

Læs mere
30.11.23

Forbrugerrådet om influencer-pakkekalender: “Under al kritik”

En pakkekalender fra 12 af danske influencere bliver markedsført med en værdi på 1.300 kr. Men pakkekalenderen møder kraftig kritik og Forbrugerrådet TÆNK kalder det vildledende markedsføring. Flere danske børn kan ende med at få en skuffende start på december måned. I hvert fald hvis de eller deres forældre har købt pakkekalderen ‘Juletuben’, en pakkekalender…

Læs mere

DELTAG I RADIO4 PANELET

Vi vil meget gerne høre, hvad du synes om vores indhold og om os. Derfor inviterer vi dig med i vores panel, hvor du kan give din mening til kende om, hvordan fremtidens taleradio skal lyde.

Læs mere om Radio4 panelet