Radio4’s stærke programindhold, podcasts og nyheder skal være endnu lettere at finde for lytterne og Radio4’s brugere ligegyldigt, hvor de befinder sig. Og ligegyldigt, hvilken podcastudbyder eller streamingtjeneste de benytter sig af. Det er ambitionen bag chefudvidelsen hos Radio4, der har ansat Christian Loiborg som publiceringschef.
Christian Loiborg kommer fra en stilling i DR, hvor han har været redaktør for strategisk distribution af DR’s indhold hos blandt andre Spotify og YouTube, og han har stærke kompetencer inden for publicering og opbygning af relationer mellem publikum og de forskellige formater og værter.
”Strategisk publicering er næsten lige så vigtigt som stærkt indhold. Efter vi i Radio4’s første to leveår har haft fokus på at udvikle stærkt, journalistisk indhold, skabe debatter og nyheder, der motiverer folk til at tage del i samfundsdebatten, er vi nu klar til at sætte endnu mere tryk på arbejdet med vores indhold på det strategiske plan. Med ansættelsen af Christian får vi en publiceringschef med stærke kompetencer inden for netop det felt, og samtidig har han en solid erfaring med at nå danskerne via sociale medier, når nyt public service-indhold skal søsættes,” siger administrerende direktør, Anne-Marie Dohm.
På Radio4 får Christian Loiborg ansvaret for udgivelse af Radio4’s indhold på tværs af både FM, Radio4’s app og SoMe-kanaler og skal derudover stå for den strategiske udvikling af publicering på Radio4’s egne samt på eksterne platforme.
“Radio4 er hele Danmarks taleradio med fantastiske værter og fængende indhold. Der bliver truffet væsentlige og modige indholdsvalg for at levere public service af højeste kaliber og udfordre status quo. Derfor glæder jeg mig helt vildt til som publiceringschef at være med til at sætte skub på udviklingen ved at bygge relationer til danskerne, der hvor de er, og i de situationer, hvor de lytter med. Balancen mellem egne, stærke platforme og tredjepartsplatforme, hvor danskerne i høj grad er, giver mange spændende muligheder for både at sætte dagsordenen og være relevant for danskerne,” siger Radio4’s kommende publiceringschef, Christian Loiborg, der blandt andet vil fokusere på hvordan indholdet hænger sammen på tværs af flader og platforme:
“Det er vigtigt, at det enkelte stykke indhold kan skinne igennem, men at man samtidig får en opfattelse af et samlet Radio4, der står stærkt over for danskerne og er en markør for indhold, der er tiden værd og giver stof til eftertanke.”
Christian Loiborg tiltræder som publiceringschef på Radio4 efter sommerferien