Nyhedsartikel

Forbrugere skifter elprodukt som aldrig før

Anne Sofie Feld/Ritzau
afel@radio4.dk

Aldrig før har så mange kunder skiftet mellem forskellige elprodukter.

Sådan lyder det fra direktør for Norlys’ energiforretning Mads Brøgger.

“I oktober havde vi 85.000 der skiftede produkt, i november var det 52.000. Til sammenligning havde vi tidligere mellem 5000 og 7000, der skiftede produkt om måneden, når det gik højt for sig,” siger direktør for Norlys’ energiforretning Mads Brøgger.

Hør historien om elpriser og andre historier i Radio4’s nyheder: 

Også energiselskabet Ewii har her i efteråret haft rekordmange skift, når det gælder kundernes valg af elprodukter.

De mange skift hænger ifølge de to selskaber sammen med, at prisen på en tre måneders fastprisaftale stod til at stige markant, samtidig med at den variable elpris – også kaldet spotprisen – forblev på et lavt niveau.

Det fik mange kunder til at droppe fastprisaftalen til fordel for et variabelt produkt, hvor prisen skifter fra time til time og følger markedsprisen på el.

Foto: Klaus Bo/Ritzau Scanpix

Læs også

29.09.23

Værste iltsvind i over 20 år: ”En tragedie for dansk havmiljø”

Iltsvindet i de danske farvande er i år så voldsomt, at fisk og andre havorganismer i endnu større områder end tidligere dør af iltmangel. En helt ny rapport fra Nationalt Center for Miljø og Energi konkluderer det værste iltsvind i de danske farvande siden 2002. Det har katastrofale konsekvenser for fiskene og miljøet i de…

Læs mere
28.09.23

Tidligere Etisk Råd formand efterlyser mænds rettigheder i abortdebat

Mænds rettigheder er blevet forsømt i den debat, som de nye abortanbefalinger har skabt. Det mener den tidligere formand for Etisk Råd Gorm Greisen. Grænsen for den frie abort for kvinder har været diskuteret, efter Etisk Råd tirsdag anbefalede at hæve abortgrænsen til 18. graviditetsuge. Gorm Greisen, der er tidligere formand for Etisk Råd, hilser…

Læs mere
27.09.23

Booking.com skylder millioner til kunder – Horesta truer med sagsanlæg

Stribevis af danske hoteller og overnatningssteder har de seneste måneder berettet om manglende betaling fra bookingplatformen Booking.com. Det får brancheorganisationen for hoteller og restauranter til at true med sagsanlæg, hvis ikke selskabet har betalt kunderne tilbage indenfor to dage. Det skriver Turistmonitor. Dansk Erhverv har modtaget henvendelser fra knap 200 overnatningssteder om manglende betaling fra…

Læs mere

DELTAG I RADIO4 PANELET

Vi vil meget gerne høre, hvad du synes om vores indhold og om os. Derfor inviterer vi dig med i vores panel, hvor du kan give din mening til kende om, hvordan fremtidens taleradio skal lyde.

Læs mere om Radio4 panelet