Nyhedsartikel

Formand står fast: Forkerte signaler kan give forventning om happy ending

Skal nogle massageklinikker ændre indretning og kommunikation for at undgå kunder, der efterspørger sex efter endt behandling?

BT har i den forløbne uge beskrevet, hvordan en række danske massører oplever, at de ofte bliver udsat for seksuelle forespørgsler. Massørerne bliver ofte spurgt, om de tilbyder såkaldte happy endings.

Til BT forklarede formanden for Danske Massører og Terapeuter, Steen-Flemming Elmarlund, at det handler om den enkelte behandlers kommunikation, indretning og markedsføring i forhold til at sende de forkerte signaler.

I Radio4 morgen holder formanden fast. Ifølge Steen-Flemming Elmarlund kan bestemt påklædning, indretning mm. give klienterne det “forkerte signal” om, hvorvidt der tilbydes seksuelle ydelser i forbindelse med behandlingen.

”Hvis jeg skal pege på et forkert signal, så er det klart,for mig i hvert fald og den står for egen regning, hvis man omgiver sig med euforiserende duftlys, dæmpet belysning med lyserøde lavalamper og render – ja sat lidt på spidsen – halvnøgen rundt til musikanlæg med je t’aime i baggrunden, og man joker med på små anekdoter om happy endings, så er det min vurdering, at så sender man et forkert signal,” forklarer Steen-Flemming Elmarlund, formand for Danske Massører og Terapeuter til Radio4 morgen.

Radio4 morgen undersøgte selv påstanden om, hvorvidt massører oplever at blive spurgt om Happy endings. Derfor sendte vi vores reporter Anders Worre ud for at undersøge.

I alt var var han forbi syv massageklinikker, hvoraf fem slet ikke havde lyst til at svare på spørgsmål og de eneste to, der ville svare på spørgsmålet, kunne bekræfte, at kunder spørger efter happy endings. De understregede begge, at det altså ikke er noget de tilbyder i deres klinik.

Hør hele interviewet med Steen-Flemming Elmarlund her:

Læs også

30.07.21

Organisation efterlyser mere handicapvenlig natur

Der er brug for at gøre naturen mere handicapvenlig. Det mener Danske Handicaporganisationer. I en ny rapport fra organisationen svarer hver femte person med handicap, der er med i undersøgelsen, at det er de fysiske rammer, der afholder dem fra at benytte naturen. Ifølge Sif Holst, der er næstformand i Danske Handicaporganisationer, er der flere…

Læs mere
29.07.21

Chefer er blevet mere rummelige over for ansattes tøjvalg

De fleste af os behøver ikke længere bruge lang tid foran spejlet på at finde det rette slips eller den pæne nederdel, når arbejdet venter. For ifølge en ny undersøgelse fra Fagorganisationen Lederne har en stor del af landets chefer færre krav til medarbejderne om, hvilket slags arbejdstøj de tager på – også kaldet dresscode.…

Læs mere
28.07.21

Stor rejselyst giver lang ventetid på nyt pas

Flere af landets borgerservicecentre har travlt i øjeblikket. For med lempede rejserestriktioner har mange danskere brug for at få fornyet deres pas. Det betyder, at der flere steder i landet lige nu er flere ugers ventetid på at kunne bestille en tid til at få et nyt pas. Det viser en opgørelse, Radio4 Morgen har…

Læs mere

FÅ DET BEDSTE FRA RADIO4

Hver uge laver vi 126 nye sprøde radiotimer til dig. Få serveret et lille nyt udpluk og bliv overrasket uge efter uge. Tilmeld dig vores nyhedsbrev der gør det let at gå på opdagelse i Radio4.

DELTAG I RADIO4 PANELET

Vi vil meget gerne høre, hvad du synes om vores indhold og om os. Derfor inviterer vi dig med i vores panel, hvor du kan give din mening til kende om, hvordan fremtidens taleradio skal lyde.

Læs mere om Radio4 panelet